Sunday, July 12, 2009

Miracle

Posted by zWeN13 at 10:06 AM
秋说了一句很好笑的话:“玟啊,你连睡觉都睡到好不自然..."
哈哈,其实我个人不否认。睡觉前,对我来说是种折磨。等我找到原因时再告诉你为什么。
I was thinking about life. What is life, for you?

Life should be colourful, I guess. Life is short, I know. Life is unmanagable, I think so.Life is faith, I am sure, that's right.

Am I not suppose to be here? Am I doing the wrong decision?Am I lost?Am I alone?
No, Michael Jackson said- You are not alone.

最近简单的生活中发生了一些点点滴滴,让我觉得这个世界越来越美丽,而再艰难的时刻,我也懂得去苦中作乐,去品味我的生活。面对着没有表情的电脑,我突然没有写作的灵感。想最多最多事情的时候,居然是冲凉或大便的时候。

我放了自己一个月的假期。在那里我好开心,和一群好朋友的日子很快就过去。和爸爸妈妈吃早餐的日子,好像时间不够用。还有在家教弟弟undang,到凌晨两点钟教到睡着。现在是新加波的
两点钟,我却还可以醒着。这一趟,我没有后悔,我看见了希望,我看见了曾经暗恋过的男孩,我看见了外婆苍苍的白发,妈妈一步一步不整齐的步伐,爸爸种的小菜渐渐长大,隔壁家的小朋友长高,小学同学的可爱,还有一些很不可思议的事情。至于什么是不可思议的事情,就让我留在心里成为永远的秘密吧!

I was struggling recently. My day sounds pieceful, wake up, wash clothes, boil water, sweep floor, tidy up my room,have some bread,looking for a job..etc. Something weird happen, that affect my soul. That can change my life, and my mind,I would say.

There's some memory stuck in my mind. I thought I will never dig it out, but I did. And when everythings happen, I knew that I am not that scare to do anything. But..but...but... There's a lot of "but" in our life. And there's too much of it. And I am still living with this word, I bet you too.

There can be miracle, when you believe.
I love this song, do you?

如果你想笑的话,请你想像以下的片段。

“我又失恋了!”
“哈?你什么时候恋过了?!告诉我告诉我!”
“没有恋过啊,但是我就是失恋了啊!你管我!”
“是不是那个xx座男孩?怎么了?”
“反正我就是失恋了。好难过...”
然后,当时liveband的曲目是这样的-
1,一场游戏一场梦(如今虽然没有你我还是我自己...)
2,sorry (你是我这一生这一生最最最害怕去伤害到的人...)
3,他不爱我(我知道他不爱我...)
4,男人女人(男人男人多希望你是好人...)
5,我爱的人 ...(我爱的人他已有了爱人...)

I almost take off my high heels and throw to the stage. Cant you just sing some happy song to cheer people up?!有妇之夫,请不要接近她。她只不过是一个乌龟,适时地躲进驱壳里,不受伤害的时候才爬回出来。如果你看不懂我写些什么,那就继续不懂好了。人生,本来就有很多我们不会懂的东西。而有一些东西,永远不懂,比懂了更美丽。现在,我却相信善意的谎言。我突然开朗了,请大家多多给我善意的谎言。

I choose to live in my fairy tale, everything was so perfect in my world.Nothing ever changes. No, nothing. BUT, everything changed.

See, I hate the word-BUT.
此刻的心情?我知道。
PS: Please go and look at your new straight time.
Lim brothers, Check it out yo!~
I wanna watch Harry porter... You might not remember that.

0 comments:

 

My Bittersweeet Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez