Monday, January 5, 2009

Foster Home for Children

Posted by zWeN13 at 9:26 AM
New life Care Centre Port Dickson


*I never been there so I can only took picture from the paper to show.

My dad just told me about tat few days ago that he had been to a care centre-The foster home for children.There are 35 children living together in that orphanage and they are all Chinese and Indians.(Chinese=1/5)
虽然我还没有机会亲自到那儿一趟,但我到过弱智儿童院,我能感受在那儿的生活.听爸爸说,其中的四位孤儿兄弟姐妹来自同一家庭,但父亲因为吸毒,母亲终日沉迷赌博,导致没有办法照顾自己的小孩.听到酱子的故事,我的心不禁酸了起来,这个世界还有多少受委屈的儿童被遗弃在某个角落,是我们看不见的.不知道是不是曾经看过一部叫"The Orphanage"的法国电影,听爸爸说关于他们的遭遇,我能深刻的体会到他们的感受.在这个多少有些种族歧视的国家,华人和印度人可以说没有受到公平的对待.很多事情都要靠大家的团结与努力才能自己征服.这些小朋友,有的来自破碎家庭,有的是父母没有能力养他们..他们有没有哭过?他们有没有问起自己的父母亲过?他们的生活我想我会亲自到那边一趟.才能完成后记...同时,我也非常欣赏义功们所拥有的"我为人人"的精神,是值得学习的地方!
真心希望并呼吁大家,有钱出钱,有力出力帮助需要我们的人.所谓助人为快乐之本,何乐不为呢?...每个人的每一分钱,也许对于你来说不算什么,对这群小朋友们却是无限走下去的原动力!
Pt 2851,Jalan Partal,Bt 2, Bandar Port Dickson,Peti Surat. No.133 71000 Port Dickson,Negeri Sembilan(Opp Corus Hotel)
Please make all freewill Gifts and Donation Payable to New Life Care Centre.For more information please contact Pas Katherine Paul(Home founder)- 019-2635810...Pastor Paul Jegan=019-2535810

0 comments:

 

My Bittersweeet Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez